Saturday, April 25, 2009

Kempen Muaddal Atas 80

by Biro Akademik


Bismillah dan assalamualaikum 

           
Apa khabar semua warga Permai khususnya ahli MMJ? Harap-harapnya sentiasa di bawah rahmat-Nya. Hmm, macam mana kehidupan anda sekarang? Maksud saya, bukan kehidupan seharian, tapi lebih kepada kehidupan study anda semua.

           
Semua pun sedia maklum lagi arif bukan yang kita sekarang di semester kedua bagi sesi 08/09. 1st exam dah lama berlalu. Yang mid term pula baru je habis. Dan 2nd exam just around the corner. So, macam mana prestasi pelajaran setakat ni?


Jom ramai-ramai nilai balik macam mana prestasi pelajaran kita semua semasa semester lepas. Bagi yang najih, alhamdulillah dan tahniah. Bagi yang kurang, jangan sesekali putus asa. Gagal sekali bukan bermakna gagal selamanya.

           
Jadi, apa yang kita semua nak capai semesta ini? Sekadar asal lepas? Atau nak jadi lagi berjaya dan berjaya? Tak kan tak jealous kot tengok rakan-rakan yang lain terus mengorak langkah ke arah kejayaan?

           
Jadi, kami, Biro Akademik MMJ 08/09 dengan ini ingin melancarkan Kempen Muaddal Atas 80.




Ops, jangan cepat melatah kawan-kawan. Jangan la fikir, “mengarut la diorang ni, 80? Banyak tuu..” atau seperti ini, “ish, biar betul, sempat ke? Sekarang dah tengah sem..ingat senang ke nak dapat 80 tu?”. Apapun, better late than never, right?

           
Saya tahu kawan-kawan, untuk mencapai muaddal atas 80, bukan mudah tapi juga bukan mustahil. Kalau ada senior kita yang mampu buat, takkan la kita tak mampu, bukan?

           
Ok la, mungkin target untuk mendapat muaddal atas 80 itu terlalu banyak, tapi kita boleh mulakan dengan langkah yang lebih kecil. Paling kurang pun, target la supaya muaddal kita meningkat dari semester lepas.

           
Tapi, target je tak cukup tau. Usaha jangan kita tinggal. Iringkan sekali dengan doa dan tawakkal. Baru la seimbang. Ini tidak, kalau usaha pun hanya seciput, hasilnya pun anda tahu la macam kan..?

           
Cukup la setakat ini dahulu. Harap anda akan selalu mengunjungi blog MMJ untuk mengikuti perkembangan lanjut. Adios, wassalam.

 


Biro Akademik MMJ 08/09

0 comments:

 
Home | About | Link | Link
Simple Proff Blogger Template Created By Herro | Inspiring By Busy Bee Woo Themes